KDY: v pátek 25. března 2022 od 18:00
Srdečně vás zveme na vernisáž výstavy serigrafie Josefa Duchana na motivy Kytice Jana I. Brueghela v Art-n-Coffee.
JOSEF DUCHAN
Josef Duchan (1970 Frýdek Místek) je malíř, grafik a restaurátor. Vystudoval atelier Grafika 2 (Dalibor Chatrný, Vladimír Kokolia) a poté atelier Restaurování malířských děl (Karel Stretti) na Akademii výtvarných umění v Praze. Po studiích se věnoval hlavně restaurování, přičemž působil také jako pedagog na Střední umělecko-průmyslové škole v Jihlavě, kde založil v rámci výuky sítotiskovou dílnu. V profesním životě se v současné době věnuje zejména vlastní volné tvorbě, ať už jde o kresbu, grafiku, fragmentální malbu či řezbu a kombinovanou techniku.
Tvorbu Josefa Duchana jste měli v Praze možnost vidět v roce 2019 například ve Vile Pellé, v industriální hale v pražských Holešovicích, která je součástí multifunkčního centra Vnitroblock, kde Josef představil nejnovější velkoformátové malby, v roce 2020 v Centru současného umění DOX, kde vystavoval své grafiky a kresby na výstavě architektury profesora Petra Hájka pod názvem Galegion, či v roce 2021 galerii Havelka.
Josef Duchan spolupracuje i s dalšími kurátory, například s Terézii Zemánkovou, ředitelem galerie Plato Ostrava Markem Pokorným, bývalou ředitelkou Ceny Jindřicha Chalupeckého Lenkou Lindaurovou a předními teoretiky umění Janou a Jiřím Ševčíkovými.
Josef Duchan vystavoval také v zahraničí, a to na Slovensku, na Ukrajině, v Německu, ve Švédsku, v Kanadě nebo v USA. V roce 2000 obdržel ocenění Grafika roku – Cena Pražské plynárenské a v letech 2009 – 2011 se účastnil sympozia Smalt Art v Ostravě.
Na výstavě v Art-n-Coffee představí svou nejnovější sérigrafii na motivy Květinového zátiší J.I.Brueghla, která byla až do roku 2016 součástí sbírek Národní Galerie Praha, a která byla předlohou pro jeho klauzurní práci v ateliéru restaurování pod vedením profesora Karla Strettiho. Touto svou poslední prací se Josef Duchan pokusil propojit svá studia v rámci ateliéru Grafiky II a ateliéru restaurování.